2012. április 08. 15:00 - morwen

Aria the animation

9931.jpg
 

Rendhagyó anime. Mégsem úgy rendhagyó, ahogy számítanánk, inkább olyasmit próbálnak elérni benne, amire kevés anime vállalkozik, egyszerűen azért, mert másra van kereslet. Leginkább persze a szenzációra van kereslet, ha pedig leszámítjuk a mainstream animéket akkor a nagyon elvont, nagyon beteges dolgokra. A piac maradék szegmense pedig a bugyuta-vicces és a nyálas animéké. Ez a sorozat viszont ezek közül egyik se.

A legtöbben simán elintéznék az Aria-t annyival, hogy unalmas. És egyébként tényleg az. Emellett viszont szép is, nem csak látványban, hanem több más vonásában is (zene, jellemek stb.), dehát a simán szép az unalmas manapság, szóval nincs miért meglepődnünk. A történet nem elvont, nem pszichológiai, nincsenek tragikus fordulatok, de nem nevezhetnénk életképnek sem. Ahhoz túl jó dolgok történnek, a valóságtól rosszabbat várnánk. Mégsincs az az érzésünk, hogy unalmas hétköznapokat látunk, egyrészt a helyszín miatt, ami varázslatos, másrészt a szereplők újra meg újra erős érzelmi reakciókat produkálnak a hétköznapi dolgokkal kapcsolatban, ami egyébként nem hat olyan furán, ahogy most leírom.

Minden bizonnyal inkább lányoknak való ez az anime, vagy stresszes embereknek, akik lazítani szeretnének. Az Aria tempója kellemesen lassú, csak akkor leszünk türelmetlenek közben, ha valami mást várunk az animétől, mint amit nyújtani kíván. Ha viszont ráéreztünk az anime ritmusára, akkor megelégszünk a tetszetős tájakkal, a kellemes zenével (ami nagyon is illik hangulatilag az animéhez) és a banális hétköznapi csodákkal, amiket a szereplőkkel együtt átélhetünk.

Értékelés: 8,8

Linkek:
Wikipedia
Animeaddicts
ANN

Címkék: aria é:8
komment
2012. április 04. 13:14 - morwen

Nisemonogatari

Nisemonogatari.jpg

A Bakemonogatari történetét folytató anime a folytatásokra jellemző problémákkal küzd. Ezeknek a problémáknak a nagy része persze abból fakad, hogy az előddel hasonlítjuk össze, de nem tehetünk róla, hiszen mégiscsak folytatásról van szó, ami alapoz az őt megelőző sorozatra. Így hát menthetetlenül belekeveredünk az összehasonlítgatás kiszámíthatóan egyszerű, egyet jobbra, egyet balra táncába.

A Nisemonogatari vizuális és narratív stílusa ugyanazokra az eszközökre épül mint elődje, de ez érthető is, hiszen ugyanaz az alkotó csoport áll mögötte (rendező, stúdió, stb.). Viszont ezúttal inkább a karakterábrázolásra terelődött a hangsúly, nevezetesen Araragi Koyomi két húgának bemutatására, illetve ezúttal a főszereplőnk árnyékában vámpír, Shinobu is nagyobb szerephez jut. Emiatt kevesebb a konkrét történés, sok esetben több rész öleli fel egy nap eseményeit, ami nagyrészt párbeszédekből áll. Nincs is értelme filler részekről beszélni a sorozat rövidsége miatt, viszont érezhetően megszaporodott a fanservice, ami a szokásosabb szituációk mellett extrémebbekkel (pl. a fogmosás, mint érzéki kínzás) is szórakoztatja az arra vevő nézőket.

Tovább
komment
2012. április 03. 15:00 - morwen

Akagi

199 (1).jpg

A 60-as években kezdődő anime az alvilági szerencsejátékok és a yakuza veszélyes világába kalauzol minket. A történetet érdekesen megrajzolt karakterek, eposzi jelzőket és allegóriákat alkalmazó narrátor és fölösleges 3D animációk kísérik.

Három szempontból érdemes vizsgálni az animét. Először is ott a történet. Félig-meddig életrajzi, valójában az egész estét betöltő mahjong játszmák (a narrátor elbeszélésében: legendás éjszakák) között évek telnek el. A szereplőgárda „jó” oldala változatlan, csak az ellenfelek cserélődnek, még főhősünk segítői is többnyire ugyanazok maradnak. A cselekmény nagy részét tehát a mahjong játékok teszik ki. Viszont itt nem gyerekeknek szóló sorozatról van szó, amiben mindent szépen elmagyaráznak. Azért próbálják ismertetni a szabályokat, a narrátor és a fordítók is, lábjegyzetekben, de ez egy lehetetlen vállalkozás. Úgyhogy aki nem ismeri a mahjong szabályait, az lényegében képtelen teljes egészében megérteni a sorozatot. Persze a hangulati elemek ugyanúgy működnek, tehát úgy is izgulhatunk hogy mit fog húzni az ellenfél vagy Akagi, hogy nem fogjuk fel, kinek mi van a kezében és mit akar kirakni. Ezt még fűszerezzük egy kicsit a játék kínai szakkifejezéseivel, és teljesen el vagyunk veszve. Erre kontráznak rá azzal, hogy egy játék közben 1-2 perces magyarázatokat kapunk a narrátortól, hogy xy valójában mire gondol és mit tervez, és ezt látványosnak szánt 3D animációk próbálják érdekesebbé tenni.

Tovább
Címkék: é:5 akagi
komment
süti beállítások módosítása