Mint arról már elég sok helyen cikkeztek, a Key három dating simjét közel egyidőben két stúdió is feldolgozta. Ezek a játékok megjelenésének sorrendjében a Kanon, az Air és a Clannad voltak. Közös tulajdonságuk, hogy a Kyoto-féle változatok jellemzően népszerűbbnek bizonyultak. Na de miért? Egy saját verzió következik, aki nem ért velem egyet, kommentelje be nyugodtan, kíváncsi vagyok más változatokra is.
A Suzumiya Haruhi körüli hype elég jól megfogja, mire is gondolok. Végy egy nem túlzottan bonyolult adaptált történetet, és tálald kicsit vontatottan, mégis szórakoztatóan, rengeteg keresztutalással, amit a halandó néző nem vesz észre, de a rajongók imádni fognak. Ehhez adjál hozzá néhány sablonos karaktert, akik kitöltik a műsoridőt. A lényeget a végére hagyd, az lehet igényes is. Mindezt tedd úgy, hogy a grafika csúcsminőségű, a legjobb seyuu-gárdával dolgozol, minden legyen a legjobb fajta. Ne gyártsál túl sokat, inkább helyezz hangsúlyt a marketingre.
Ha össze kellene foglalnom, a Kyoto egyszerűen ügyesebben marketingeli a sorozatait, és azok egész egyszerűen jóval ismertebbek, mint a Toei azonos című, és jóval rövedibb feldolgozásai. Emellett sokkal jobban rájátszik a játék rajongótáborára, és igyekszik apróbb elemekkel és szimbólumokkal összekötni a műveket. Ilyen trükk volt az is, mikor a Kanon befejezése után közvetlenül beharangozták a Clannad-ot, kísértetisen hasonló karakterdizájnnal.
Félreértés ne essék, én nem azt mondom, hogy a Toei rosszabb lenne. Ha visszaolvassátok az írásaimat, a kép elég vegyes. Csak annyit mondok, az, hogy miért népszerűbb a Kyoto, annak egész egyszerűen kevés köze van az animéi tartalmához. Ha korábban nem nagyon hallottatok a Toei-féle feldolgozásokról, ugyebár az sem véletlen. Ez utóbbi stúdió egyébiránt sokkal hosszabb múltra tekint vissza. Talán emiatt ennyire merevek?
További érdekes kérdés, hogy mi lesz a következő feldolgozás. Az én tippem a Tomoyo After, a Clannad Tomoyo-fejezetének folytatása. Itt egy opening:
A Suzumiya Haruhi körüli hype elég jól megfogja, mire is gondolok. Végy egy nem túlzottan bonyolult adaptált történetet, és tálald kicsit vontatottan, mégis szórakoztatóan, rengeteg keresztutalással, amit a halandó néző nem vesz észre, de a rajongók imádni fognak. Ehhez adjál hozzá néhány sablonos karaktert, akik kitöltik a műsoridőt. A lényeget a végére hagyd, az lehet igényes is. Mindezt tedd úgy, hogy a grafika csúcsminőségű, a legjobb seyuu-gárdával dolgozol, minden legyen a legjobb fajta. Ne gyártsál túl sokat, inkább helyezz hangsúlyt a marketingre.
Ha össze kellene foglalnom, a Kyoto egyszerűen ügyesebben marketingeli a sorozatait, és azok egész egyszerűen jóval ismertebbek, mint a Toei azonos című, és jóval rövedibb feldolgozásai. Emellett sokkal jobban rájátszik a játék rajongótáborára, és igyekszik apróbb elemekkel és szimbólumokkal összekötni a műveket. Ilyen trükk volt az is, mikor a Kanon befejezése után közvetlenül beharangozták a Clannad-ot, kísértetisen hasonló karakterdizájnnal.
Félreértés ne essék, én nem azt mondom, hogy a Toei rosszabb lenne. Ha visszaolvassátok az írásaimat, a kép elég vegyes. Csak annyit mondok, az, hogy miért népszerűbb a Kyoto, annak egész egyszerűen kevés köze van az animéi tartalmához. Ha korábban nem nagyon hallottatok a Toei-féle feldolgozásokról, ugyebár az sem véletlen. Ez utóbbi stúdió egyébiránt sokkal hosszabb múltra tekint vissza. Talán emiatt ennyire merevek?
További érdekes kérdés, hogy mi lesz a következő feldolgozás. Az én tippem a Tomoyo After, a Clannad Tomoyo-fejezetének folytatása. Itt egy opening:
Linkek:
Toei Animation a Wikipedián
Tomoyo After
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.