(Vigyázat, spoiler!)
A Key stúdió és a Kyoto Animation első közös projektje talán a legismertebb dating sim adaptáció. Nem véletlenül, hiszen valamivel előbb került adásba, mint a Kanon ismertebb, 2006-os változata.
A Kanonnal igen erős a klisék párhuzama, ezekkel most nem foglalkoznék. Az érdekességeket tekintve több szempontból is kitűnik a sorozat. Először is, a történetvezetés nem lineáris. A jelenkorban zajló események mintegy párhuzamba vannak állítva egy ezer évvel ezelőtti történettel, mely a főszereplő Yukito egy ősével estek meg.
A másik, hogy a jelenkori fejezet egyáltalán nem a megszokott irányokba vezet. Az ősei által keresett rejtély, a repülő lány legendájának kutatása helyett a személyes tragédiát választja, elvéve a nézőktől a kedvesen naív képet, ami a sorozat elején még élénken él mindenkiben: egy szokásos félig alternatív világban vagyunk, ahol a férfi-női szerepek végletesen egyszerűek.
Ehelyett kapunk egy allegóriáktól korántsem mentes, kicsit nehezen emészthető sorozatot igazán jó betétdalokkal. Bár sok szempontból igazán jól sikerült munkával van dolgunk, az AIR nem bírja kezelni a tragédiába sodródó befejezés és az álmokba ringató szórakoztatás között feszülő ellentmondást. A végeredmény jó, csak valahogy túl könnyen csalódást okoz. Szórakoztató műfajban evez, de mégsem szórakoztat. Tragikus, de nem vész el semmi. Minden benne van, hogy kiemelkedő legyen, mégis "csak" szimplán maradandó élmény.
A Key stúdió és a Kyoto Animation első közös projektje talán a legismertebb dating sim adaptáció. Nem véletlenül, hiszen valamivel előbb került adásba, mint a Kanon ismertebb, 2006-os változata.
A Kanonnal igen erős a klisék párhuzama, ezekkel most nem foglalkoznék. Az érdekességeket tekintve több szempontból is kitűnik a sorozat. Először is, a történetvezetés nem lineáris. A jelenkorban zajló események mintegy párhuzamba vannak állítva egy ezer évvel ezelőtti történettel, mely a főszereplő Yukito egy ősével estek meg.
A másik, hogy a jelenkori fejezet egyáltalán nem a megszokott irányokba vezet. Az ősei által keresett rejtély, a repülő lány legendájának kutatása helyett a személyes tragédiát választja, elvéve a nézőktől a kedvesen naív képet, ami a sorozat elején még élénken él mindenkiben: egy szokásos félig alternatív világban vagyunk, ahol a férfi-női szerepek végletesen egyszerűek.
Ehelyett kapunk egy allegóriáktól korántsem mentes, kicsit nehezen emészthető sorozatot igazán jó betétdalokkal. Bár sok szempontból igazán jól sikerült munkával van dolgunk, az AIR nem bírja kezelni a tragédiába sodródó befejezés és az álmokba ringató szórakoztatás között feszülő ellentmondást. A végeredmény jó, csak valahogy túl könnyen csalódást okoz. Szórakoztató műfajban evez, de mégsem szórakoztat. Tragikus, de nem vész el semmi. Minden benne van, hogy kiemelkedő legyen, mégis "csak" szimplán maradandó élmény.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.