2012. június 04. 15:00 - ElisB

Ai no kusabi


 A yaois kalandozásomat egy kicsit „hard” vizeken folytattam, egy igazi retro különlegességgel. Az anime úgy került a látókörömbe, hogy valami klasszikust és „kihagyhatatlant” kerestem a stílusban és legtöbbször ennek az animének a címébe futottam bele. A két részes OVA 1992 és 1994-ben jelent meg, sokáig úgy volt, hogy kap egy 13 részes friss változatot, de aztán végül – sok év halasztgatás után - 2012-ben csak négy OVA lett belőle. Az utolsó rész körülbelül a kritika megjelenésekor megy majd le Japánban. Igyekszem majd írni arról is, összehasonlítva a retro változattal. A cím valami olyasmi magyarra fordítva, hogy „Szerelmi ék”

Tovább
Címkék: é:6 ai no kusabi
komment
2012. május 30. 15:00 - Takumi84

Usagi Drop

  2011 általam egyik legjobbjának tartott sorozatáról lesz most szó, cím szerint az Usagi Dropról, amely több szempontból is kellemes meglepetés volt számomra. A sorozat egy elég komoly témát, a gyerekvállalást és a családi élet bonyodalmait járja végig, amik, lássuk be, üdítő színfoltnak számítanak az egyre inkább ellaposodó és kommerszé váló évadok felhígult kínálatában. Megijedni azért mégsem kell, ugyanis az Usagi Drop találó poénjaival és szívmelengetően aranyos jeleneteivel jól megoldja, hogy ne legyen túl tolakodó, vagy elvontan filozofikus a társadalomkritikaként is értelmezhető történet.
 
 Kawachi Daikichi, a harminc éves üzletember, és Kaga Rin, a hat éves kisiskolás történetét 11 rész és eleddig három OVA erejéig élvezhetjük, de a sorozat valamennyi perce szívmelengető szórakozást nyújt a nézőnek. Teszi mindazt úgy, hogy a globálisan egyre inkább előtérbe kerülő problémák: a csonka családok és az árvaság problémáját állítja a középpontba, és szembesíti a közönségét ezek visszásságaival.
Legfontosabb mondanivalója talán az, hogy a felnőttek, bár kiemelten fontos felelősséggel tartoznak a gyermekek iránt, mégis sokszor önzően, a maguk érdekeiknek megfelelően alakítják saját, és családjuk sorsát.
 
Tovább
Címkék: é:9 usagi drop
komment
2012. május 23. 15:00 - Fenrir23

High School DxD

 Gondolom, senkinek nem mond újat az, hogy animék sikerének egy része az attraktív női szereplőktől származik. A mai Ecchi, románc, és hárem animék, valamint ezek keverékei szinte mind követik a jól bevált receptet, már-már olyan érzést keltve, hogy a különböző stúdiók nem is csinálnak mást csak kicsit átrajzolják a szereplőket, illetve módosítanak néhol a történeten. Korunk anime betegsége a sablonosodás, valamint a futószalagon jövő sorozatok, melyek elődeik sikerét próbálják meglovagolni, de gyakran hol a szűkös költségvetés, hol maga a megvalósítás áll az útjukba. A címben szereplő sorozat is követi a formát, hisz az alapjáraton erős Ecchi műfaj mellé még bepakol egy kis háremet, nem kevés románct, és egy nagy adag shounent, na meg persze megfűszerezi a mostanában divatos démonos, angyalos ellentéttel. Hogy ez mennyire elég? Láthatólag működik.

Tovább
komment
2012. május 21. 15:00 - morwen

Arakawa Under the Bridge

21851.jpg

Egy érdekes alapötlettel bíró, ám könnyed anime a Shaft-tól. Alapból adott a gazdag családba született főhősünk, aki apja árnyékában felnőve, de a nyomdokaiban járva igyekszik felépíteni saját, sikerorientált életét, amiben a kudarc nem megengedett. A komikus vonás rögtön az első másodpercekben feltűnik a családi krédó képében: soha nem tartozni senkinek. Persze ez még nem tűnik olyan rendkívülinek, de az anime hamar felállít egy olyan szituációt, amiben a főszereplő a végletekig ragaszkodva elveihez belekényszerül egy új élethelyzetbe. Ezek után pedig az anime két dologgal próbálkozik párhuzamosan. Egyrészt furcsa karaktereket mutat be, majd vicces szituációkba keveri őket, másrészt – többnyire a részek végén elhangzó monológokban, bár sokszor a részek közben is – társadalomkritikát fogalmaz meg.

Tovább
Címkék: é:7 arakawa
komment
2012. május 10. 15:00 - Takumi84

Guilty Crown

Az Animecomment új rovatában animékről olvashattok, ahogy eddig is. A kritikánál azonban kicsit többet tűztünk ki magunk elé célként. Kerekasztal beszélgetéshez híven itt is párbeszédet fogunk folytatni animékről, melyeknek során több nézőponttal és véleménnyel gazdagodhat az olvasó. A nyitó írás ezúttal Takumié, akinek több animés oldalon is megjelentek már írásai. Hozzá fogok csatlakozni én és ElisB. Első témánk pedig a Guilty Crown című elég friss anime. Az olvasáshoz jó szórakozást kíván:

                                                                                                              Morwen
 
A tavaly októberben startolt Guilty Crown-t hatalmas várakozások előzték meg, s most, a sorozat végeztével két vélemény oszlik meg a nézők között. Sokan az év szenzációjának tartják, míg rengetegen csalódtak a sorozatban. Előre lelövöm a poént: én sajnos az utóbbiak táborát gyarapítom. A GC-t sajnos felírhatjuk az animetörténelem legígéretesebb, de legtöbb csalódást okozó darabjai közé.
Sajnos a sorozat több sebből is vérzik, így a negatív észrevételek sokkal hosszabbak, mint a pozitívak (utóbbiak – részemről – néhány momentumon kívül ki is merülnek).
Kezdjük először a világképpel: a Guilty Crown egy posztapokaliptikus jövőbe kísér el minket, egy olyan világba, amely az egyszer már átélt pusztulás után csak nagyon nehezen tud talpra állni. A helyszín természetesen Japán, de az országot 2029 karácsonyán egy rejtélyes betegség támadta meg, amelyet utólag „apokalipszis vírus”-nak neveztek el, és ebből már sejthető, hogy hatalmas pusztítást vitt véghez a szigetországban. A vírus az emberi szervezet kikristályosításával másodpercek alatt megöli áldozatát. Mindez olyannyira tragikus esemény volt, hogy azóta csak „elveszett karácsony”-ként emlegetik a tíz évvel az események előtt bekövetkezett tragédiát.
2039-ben csatlakozunk az eseményekhez, azóta Japánt a GHQ nevű nemzetközi szervezet tartja ellenőrzése alatt, ugyanis a vírus legyőzésében nyújtott segítségéért cserébe a szervezet szinte elvette az ország szuverenitását. A kiszolgáltatottságot megelégelve egy Shougisha nevű csoport az ország felszabadítását tűzte ki célul. Az első részben Ouma Shu, a főhősünk kerül kapcsoltba a lázadókkal, így akaratlanul is egy általa irányíthatatlan játszmába keveredik.
Tovább
komment
2012. május 05. 15:00 - ElisB

Mondocon 2012 tavasz

 A Mondocon egyik legjobb része kétségkívül az odaút és a megérkezés.
Mivel a Hungexpós helyszín viszonylag kevés útvonalon közelíthető meg, ezért fantasztikus látvány, ahogy egy délelőttre megtörik a napok váltakozó monotonitása, és ellepik a 2-es metrót egy másik világból érkezett, a CP-be öltözött emberkék. Egy hétvégére hirtelen megdőlnek a normálisról alkotott fogalmak, kisebbségbe kerülnek a hétköznapi ruhába öltözött emberek a Déli- Pályaudvar/Őrs vezér tér – Pillangó utca vonalon. Bár lenne jelentősége a dolognak, most ez a beszámoló a Mondoconról szól, nem a hazai állapotokról, így kihagynám az értekezést arról, hogy miért is fontos az, amit az előbb a metróról írtam, miért fontos a „láthatóság” fogalma. De amíg vannak a Hungexpo körül cirkálva olyan autók, amiből kopasz fazonok azt üvöltözik – természetesen ki nem szállnak, mert ahhoz nem elég bátrak- „ötttözzzémááttebuziiiii!” addig, nem szabad megfeledkezni erről. És ha esetleg egy másik csoportról mondja azt valaki a fülünk hallatára, hogy miért nem marad otthon a négy fal között, tessék erre gondolni.
Az elején már el kell mondanom, hogy sajnos, közbejött egy program erre a hétvégére, ezért csak pár órát tudtam eltölteni a conon. Ez a pár óra pedig körülbelül annyira volt elég, hogy magamba szívjam az egésznek a hangulatát, végigfussak a pavilonok között, és elköltsem az erre a célra elraktározott pénzemet. Így előre is bocsánatot kérek a rövidségért.

Tovább
komment
2012. május 02. 15:00 - morwen

Fate/stay Night

fatestaynight.jpg

Erről az animéről kétféle írást olvashattok. Az egyiket olyan írta, aki csak úgy véletlenül megnézte, esetleg kicsit utánanézett, hogy lám, ez egy játékból készült, de véleményének alapja nagyrészt az animére támaszkodik. A másik fajtát olyan írta, aki játszott a játékkal vagy más Type-Moon játékokkal, és ez az írásában is meglátszik, sok háttérinfót épít be, és inkább arról nyilatkozik, hogy jól avagy gyengére sikeredett az adaptáció. Persze a játékot általában tisztelni szokták, hiszen ha már megemlítik, akkor nyilván végig is játszották, mert ha nem tetszett volna, nem játszák végig a több száz óra játékidőt nyújtó (olvasási és nyelvismereti szinttől függ, és végül is regényt olvasol, csak közben megállsz a képeket is nézegetni) visual novel-t. Én ebből a kettőből az utóbbi táborba tartozok, viszont az adaptálással kapcsolatos problémák helyett inkább egy történetközpontú olvasatot szeretnék felvázolni, és ez alatt nem azt értem, milyen menők vagy unalmasak a harcok és ki mennyire tápos, hanem hogy itt vannak különböző személyiségek, akik egy különleges helyzetben ütköztetik az érdekeiket. Igen, ez tényleg unalmasabban hangozhat egyeseknek, de ha már az ember nekifog írni valamiről rendesen, akkor az a legkevesebb, hogy komolyan vegye.

Tovább
komment
2012. április 29. 15:00 - morwen

Fate/stay Night

230px-Fate-stay_night.jpg

Előre leszögezném, ez a kritika a visual novel játékról szól, nem az animéről. Tervben van, hogy a 2006-os animéről, a 2010-es filmről és kicsit később a Fate/Zero-ról is fogok írni valamit, de gondoltam haladjunk időrendi sorrendben, kezdjük az alapművel. Mit is írhatnék 2004. legnagyobb számban eladott (a getchu.com adatai alapján, tehát csak internetes rendelések figyelembe vételével) visual noveljéről? Nyilván nem azt, hogy minden idők legjobb játéka, és próbáljátok ki ti is, mert ez nem a reklám helye (csak néha). További érdekes tény az eladási adatokon kívül, hogy a játék történetét egy anime sorozatban és egy filmben is feldolgozták, a történet előzményeiről light novel készült, amiből aztán anime is. Nem nehéz észrevenni az összefüggést ilyenkor az eladási listák és a feldolgozások között: amire ráharapnak a vevők, azt kell gyártani minden formában, ameddig tart a népszerűség. Ami beválik, az aztán több folytatást is megél. Persze ha csak ezt a szempontot vesszük – ami egyébként a „kiégett” veterán animésekre jellemző, akik elvből nem néznek meg már semmit, ami sikeres – akkor minden anime, ami népszerű lesz és üzletileg sikeres, eleve rossznak, pénzhajhásznak, sablonosnak, felszínesnek tekinthető. Ez a nem is olyan ritka érvelés nem csak az animékre vonatkoztatható, hanem általában véve a populáris kultúrára. De hogy rövidre zárjam ezt a kis elkalandozást/bevezetőt, nem siránkozás céljából láttam neki ennek a cikknek.

Tovább
komment
2012. április 26. 15:00 - morwen

.hack//Quantum

Quantum.jpg

A .hack animék újabb tagja egy rövid, három részes ova, amit viszont a megszokottól eltérően nem Mashimo Kouichi (Noir, Madlax, Requiem for the Phantom valamint az összes eddigi .hack anime) rendezett. A Quantum egy új sor, egy tiszta lap, ami arra hivatott, hogy megújítson egy már ismert és sikeres franchise-t. Persze panasz nem érheti az eddigi animéket sem, de nyilvánvaló, hogy nem lehet a végtelenségig nyúzni a bőrt egy alapötletről, időnként kell egy kicsit újítani is. 

Tovább
komment
2012. április 23. 15:00 - morwen

Hyakka Ryouran: Samurai Girls

27705.jpg

Az első másodpercben leeshet mindenkinek, aki belekezd ebbe a sorozatba, hogy egy újabb ecchi komédiával van dolga, speciális effektekkel és leszakadó ruhákkal fűszerezett harcokkal, minimális férfi szerepléssel, háttérbe szoruló történettel és sablonos, ám annál formásabbra megrajzolt karakterekkel, akik valami érthetetlen oknál fogva mind szerelmesek lesznek a főszereplőbe. És nem kell csalódnunk, mert tényleg ezt kapjuk, ha jobban elmerülünk az animében, ami egyébként egy alternatív jelenben játszódik.

Az egyetlen felüdülést jelentő karakter talán Yagyuu Jubei, aki kettős személyisége miatt kapott egy kis pikantériát, és a vérszomjasabb énje tartogathat néhány titkot ami esetleg felkeltheti az érdeklődésünket. A többiek vagy túl sablonosak, vagy csak komikus mellékszereplők.

Tovább
komment
süti beállítások módosítása